• 1404/07/23 - 12:28
  • تعداد بازدید خبر : 25
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه
در راستای ارزیابی عملکرد و ارتقای شاخص‌های مدیریتی صورت پذیرفت:

پایش حوزه مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه‌های قطب یک کشور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان

پایش حوزه مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه توسط تیم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت،منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

در راستای ارزیابی عملکرد و ارتقای شاخص‌های مدیریتی، تیمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌منظور پایش حوزه مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه‌های قطب یک کشور، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور یافت.

در ابتدای این برنامه، نشستی با حضور مدیران و کارشناسان ذی‌ربط برگزار شد و پس از آن، تیم وزارتخانه با حضور در بخش‌های مختلف، به‌صورت میدانی از واحدهای تابعه این حوزه بازدید و فرایندهای اجرایی را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست، دکتر گل‌شکن، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اهمیت جایگاه حوزه پشتیبانی و رفاهی در ساختار دانشگاه اظهار داشت:

«معاونت توسعه در دانشگاه، نشان‌دهنده تمامی فرایندها و زیرساخت‌های اجرایی است و فعالیت‌های مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی، به‌مراتب پیچیده‌تر، تخصصی‌تر و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری است. این امر، مستلزم حضور تیمی از نیروهای توانمند، حرفه‌ای و آشنا به فرآیندهای تخصصی پشتیبانی است.»

وی افزود:

«به‌دلیل تنوع و گستردگی فرآیندها در مدیریت پشتیبانی، این حوزه از نظر نقش اجرایی و مدیریتی در واحدهای تابعه دانشگاه، کاملاً متمایز از سایر مدیریت‌های ستادی است. از همین‌رو، از پایش‌ها و ارزیابی‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود و موجب بررسی دقیق‌تر موضوعات و فرآیندهاست، استقبال می‌کنیم.»

معاون توسعه دانشگاه ادامه داد:

«تأکید ما بر پایش مستمر، نظارت بر حسن اجرای قوانین، بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌هاست. تمامی فرآیندهای اجرایی و نظارتی واحدهای تابعه دانشگاه به‌صورت هفتگی در شورای مدیران دانشگاه رصد می‌شود و بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته، فرآیندها به‌روزتر و کارآمدتر خواهند شد؛ که در نهایت، به بهبود خدمت‌رسانی به مردم منجر می‌شود.»

در ادامه این نشست، دکتر حیدری، معاون مدیرکل پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هدف از اجرای این پایش را ارزیابی جامع شاخص‌های مدیریتی بر مبنای معیارهای کمی و کیفی عنوان کرد.

وی تصریح کرد:

«بر اساس شاخص‌هایی که با تلاش متخصصان از حالت کیفی به کمی تبدیل شده‌اند، فرآیندهای حوزه پشتیبانی در دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. هدف نهایی از این پایش‌ها، سنجش دقیق شاخص‌های مد نظر در دانشگاه‌های مختلف، بهبود مستمر فرآیندها و انتقال تجربیات موفق دانشگاه‌های برتر به سایر مراکز است.»

  • گروه خبری : اخبار معاونت توسعه مدیریت و منابع,رویدادها,اخبار اختصاصی,گزارش های تصویری
  • کد خبر : 146110
حامد قربانی پیشخانی
خبرنگار

حامد قربانی پیشخانی

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1404/07/23 12:28