شرح وظایف جاری و ادواری:

1- مطالعه، گرد آوری و بروزرسانی منابع اطلاعاتی معتبر از قبیل قوانین و مقررات مالی و معاملاتی، قراردادها، آئین نامه ها، مصوبات، دستورالعمل ها، مجوزها و احکام کارگزینی دانشگاه و بخشنامه ها و مصوبات سازمان ها و ادارات دولتی مربوطه جهت انجام امور رسیدگی زیر نظر رئیس اداره

2-تهیه و تنظیم برنامه کاری سالیانه نظارت بر گردش عملیات مالی واحدهای تابعه تحت پوشش که با نظر رئیس اداره مسئولیت آنها به این کارشناس واگذار شده است.

3- نظارت مستمر و سازمان یافته بر عملکرد مالی واحدهای تابعه زیر نظر رئیس اداره به منظور اجرای کامل روش ها، سیستم ها، خط مشی مالی و آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه در واحدهای تابعه از طریق تهیه و تکمیل کاربرگ های رسیدگی و همچنین پایش سامانه های مالی

4- حسابرسی و رسیدگی به کلیه رویدادهای مالی، اسناد مالی پرداختی، دریافت ها و پرداخت های واحدهای تابعه دانشگاه و تطبیق آن با قوانین و مقررات و آیین نامه های مربوط طبق دستورالعمل رسیدگی از طریق مراجعه حضوری در واحد

5-تهیه «برگ رفع نقایص یا واخواهی » در مواردی که در اسناد و مدارک مورد رسیدگی نقایصی موجود باشد. این فرم می بایست به صورت سیستمی توسط خود کارشناس رسیدگی کننده در نرم افزار پیش بینی شده رسیدگی(حسابرسی) ثبت گردد و پیگیری لازم جهت رفع واخواهی توسط کارشناس مربوطه به عمل آید

6-پاسخگویی و انجام راهنمایی لازم به سوالات و ابهامات مالی مطرح شده توسط رؤسای حسابداری واحدهای تابعه و انعکاس آن به مقام مافوق

7-تهیه گزارش لازم از عملکرد مالی و معاملاتی واحدهای تابعه و همچنین تخلفات احتمالی مشاهده شده با درج نظرات اصلاحی و ارائه آن به رئیس اداره

8-اتخاذ ترتیبات لازم جهت کنترل صدور کلیه اسناد حسابداری واحدهای تابعه تحت پوشش با توجه به مدارک و اعلامیه ها و صورتحساب های رسیدگی شده مربوط و همچنین طبقه بندی صحیح آنها در نرم افزار حسابداری و کنترل ممهور بودن آنها به مهر «رسیدگی شد»

9- دریافت مکاتبات اداری (اتوماسیونی و دستی) ارجاع شده از طرف رئیس اداره و انجام پیگیری لازم تا اخذ نتیجه

10- شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتی و آموزشی پیش بینی شده با نظر رئیس اداره جهت ارتقاء معلومات و توانمندی های شغلی و به کارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله

11- بررسی تراز و راهنمایی همکاران واحدهای تابعه در خصوص تهیه صورتهای مالی

12- بررسی و اظهارنظر در خصوص گزارشات نهاد های نظارتی ارجاعی به کارشناس و انعکاس نتایج آن به رییس اداره

13- انجام سایر وظایف مرتبط محوله از جانب مقامات مافوق دانشگاه که با توجه به نوع وظایف، انجام آن توسط شخص دیگری امکان پذیر نباشد.

 

 

آخرین بروز رسانی : 1402/08/29