عنوان پست: رئیس اداره نظارت و بررسی عملکرد مالی دانشگاه

نام و نام خانوادگی: خسرو ابراهیم پور

کد پست:

واحد سازمانی: مدیریت امور مالی

شاغل این پست با توجه به جایگاه سازمانی وظایف زیر را با رعایت مقررات ذی ربط و تحت نظارت مستقیم مدیر امور مالی دانشگاه انجام می­دهد.

 

شرح وظایف جاری و ادواری:

1-انجام رسیدگی به اسناد و مدارکی که تعهد پرداخت ایجاد می­نماید و یا منجر به پرداخت می­شود طبق دستورالعمل مربوطه

2- گردآوری و بروز رسانی منابع اطلاعاتی معتبر از قبیل قوانین و مقررات مالی و معاملاتی، قراردادها، آئین نامه ها، مصوبات، دستورالعمل ها، مجوزها و احکام کارگزینی دانشگاه و بخشنامه ها و مصوبات سازمان ها و ادارات دولتی مربوطه جهت انجام رسیدگی و نظارت بر حسن اجرای آنها توسط همکاران زیر مجموعه

3- تایید نهایی اسناد و مدارک رسیدگی شده توسط کارشناسان اداره نظارت و بررسی عملکرد مالی و حصول اطمینان از صحت اعمال کنترل های لازم طبق دستورالعمل رسیدگی

4- طراحی «برگ رفع نقایص یا واخواهی » بابت نقایص موجود در اسناد و مدارک مورد رسیدگی همکاران زیر مجموعه، این فرم می بایست به صورت سیستمی توسط خود کارشناس رسیدگی کننده در نرم افزار پیش بینی شده رسیدگی (حسابرسی داخلی) ثبت گردد و پیگیری لازم جهت رفع واخواهی توسط کارشناس مربوطه به عمل آید

5- تقسیم کار، هدایت، هماهنگی و کنترل بر مجموعه کارکنان تحت سرپرستی به منظور حسابرسی و رسیدگی به کلیه اسناد مالی، دریافت ها و پرداخت های ستاد و واحدهای تابعه دانشگاه در راستای انجام شرح وظایف محوله

6- تهیه و تنظیم برنامه کاری سالیانه نظارت بر گردش عملیات مالی ستاد و واحدهای تابعه

7-کنترل پرونده های سفارش مربوط به خریدهای خارجی

8-اتخاذ ترتیبات لازم جهت تهیه کلیه صورت خلاصه ( کاربرگ های) مورد نیاز جهت انجام عملیات رسیدگی و پایش عملکرد (دوره ای)واحدهای تابعه

9- انجام نظارت و پایش عملکرد مالی واحدهای تابعه توسط همکاران زیرمجموعه به صورت دوره های (4 یا 6 ماهه) از طریق کاربرگ های پیش بینی شده

10-پیگیری و دریافت اسناد و مدارک مورد رسیدگی از سایر واحدهای دانشگاه

11-پیگیری و کمک در رفع ایرادات و نقاط ضعف کنترل های داخلی اعلام شده در گزارش های حسابرسان مستقل هیات امنا، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی از عملکرد مالی دانشگاه به ویژه در خصوص مسائل مالی واحدهای تابعه

12- همکاری لازم با روسای حسابداری واحدهای تابعه به منظور تهیه صورتهای مالی طبق دستورالعمل مربوطه و همچنین همکاری در زمینه تجمیع صورتهای مالی ستاد و واحدهای تابعه تا تهیه کامل صورتهای مالی مجموعه دانشگاه

13- تجزیه و تحلیل اقلام صورت مالی واحدهای تابعه و ارائه گزارشات آنها جهت مدیریت و سایر استفاده کنندگان از اطلاعات مالی

14- بررسی حساب های راکد، سنواتی و معوق واحدهای تابعه و ارایه پیشنهادات اصلاحی جهت تسویه آنها

15- پاسخگویی به سوالات و ابهامات مطرح شده توسط روسای حسابداری واحدهای تابعه در خصوص اجرای قوانین و مقررات مالی و معاملاتی

16- تعامل و همکاری با سازمانهای نظارتی درون و برون سازمانی و پیگیری و رفع اشکالات گزارش های مربوطه

17- بررسی و اظهارنظر در خصوص گزارشات کارشناسان تحت سرپرستی و انعکاس نتایج آن به مقام مافوق

18- همکاری جهت تطبیق، تجمیع و بستن حساب های واحدهای تابعه در پایان دوره مالی

19- ارزیابی صلاحیت حرفه ای رؤسای حسابداری واحدهای تابعه

20- نظارت بر انبارگردانی انبارهای واحدهای تابعه و بررسی و اظهارنظر در مورد گزارش های انبارگردانی

21- بررسی پرونده تحویل و تحول رؤسای حسابداری واحدها تابعه

22- همکاری جهت تهیه و تنظیم دستورالعمل ها و آیین نامه ها برای ثبت و ضبط فعالیت های جدید که به دانشگاه واگذار می­شود

23-تماس با اشخاص، موسسات و شرکت های طرف حساب با دانشگاه و پاسخگویی جهت رفع مغایرت احتمالی حساب های فی مابین

24-پیشنهاد و برنامه ریزی به منظور آموزش کارکنان تحت سرپرستی جهت بالا بردن سطح معلومات و توانمندی های شغلی آنان

25- انجام سایر وظایف مرتبط محوله از جانب مدیر امور مالی دانشگاه که با توجه به نوع وظایف آن توسط شخص دیگری امکان پذیر نباشد

 

 

آخرین بروز رسانی : 1402/08/19