برگزاری جلسه بررسی مسائل حوزه اداری و مالی بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان
جلسه بررسی مسائل حوزه اداری و مالی کلیه بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛
به منظور بررسی عملکرد موضوعات حوزه اداری و مالی کلیه بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و چینش راهکارهای مبتنی بر فرآیند در خصوص رفع چالش ها و مشکلات این حوزه ، جلسه ای با حضور دکتر مصطفی گل شکن_ معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه به همراه مدیران ستادی معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان، و نیز مدیران بیمارستان های استان گیلان، در سالن ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر گل شکن ضمن تشکر از تمامی مدیران بابت زحمات و تلاش های شبانه روزی آنها در مجموعه خود، با تاکید بر چینش فرآیند های مالی برای جلوگیری از مواجهه سیستم با مشکلات چالش برانگیز، اظهار کرد؛ تمامی شما مدیران، به عنوان نماینده معاونت توسعه، در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور دارید، و برای پیشبرد فعالیت های اداری و مالی خود میبایست، با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه مالی و معاملاتی، زیر نظر این معاونت به فعالیت بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به اشراف کامل معاونت توسعه، به مشکلات بیمارستانی، و تاکید بر مسائل ضروری در بیمارستان ها، ازجمله؛ پیگیری وضعیت به صورت ماهیانه و ارسال به موقع پرونده ها به سازمان بیمه گر، بررسی نحوه پرداخت های پرسنلی و پیمانکاران، دقت نظر در رعایت سقف معاملات جزء، مدیریت نیروهای خدماتی، طرحی و نیز تعیین و تکلیف وضعیت نیروهای مامور به خدمت، داشتن تائیدیه مدیریت منابع فیزیکی و طرح های عمرانی در انجام تمامی پروژه ها، مدیریت منابع مالی موجود و جلوگیری از هدر رفت منابع، نظارت و اشراف کامل بر عملکرد کارپردازان، کارگزین ها، و پیمانکاران، رسد عملکرد پیمانکاران تغذیه،و... داشتن یک برنامه ریزی مناسب کوتاه مدت و چینش فرآیند ها بر اساس ملاک های اجرایی آیین نامه مالی و معاملاتی را از عوامل تاثیرگذار، در برون رفت از چالش ها دانست.
در حاشیه این جلسه مدیران ستادی معاونت توسعه دانشگاه به بیان نکات حائز اهمیت در حوزه های مرتبط با مدیریت خود و بیمارستان ها، ازجمله؛ تغذیه، دریافت استعلام قیمت، نحوه شروع پروژه های عمرانی بر اساس تامین اعتبار، نظارت بر نحوه شیفت بندی ها، داشتن تامین اعتبار در تمامی پروژه ها، عدم شکست در پروژه، بررسی عملکرد نیروهای تاسیساتی، پسماند، وضعیت انبارها، عدم جذب نیرو، تبدیل وضعیت، صدور احکام بازنشستگی، آموزش پرسنل، دریافت مجوز ادامه تحصیل، و ثبت قراردادهای مالی در سامانه های مرتبط پرداختند.
در پایان این جلسه، مدیران بیمارستان ها به بیان چالش ها و مشکلات مجموعه خود پرداختند، که موارد مطروحه توسط دکتر گل شکن بررسی و تصمیمات لازم در خصوص انجام اقدامات بعدی در این زمینه، اتخاذ شد.
نظر دهید